Letteren en Wijsbegeerte

Alumni

Wie aan de Universiteit Antwerpen een bachelordiploma, masterdiploma of een doctoraat heeft behaald, is automatisch alumnus/ alumna. De Universiteit Antwerpen voert een centraal alumnibeleid voor de negen faculteiten.

Blijf op de hoogte

Het Alumni Office organiseert sociale activiteiten en vormingsmomenten. Daarnaast biedt Alumni Office services om alumni te helpen met hun professionele loopbaan. Laat je gegevens achter als je ook op de hoogte wil worden gehouden van het aanbod.

Blijf ook na je studies in contact met je opleiding en medestudenten via LinkedIn. Er bestaan groepen voor de volgende opleidingen:

Alumniverenigingen

Naast de centrale alumniwerking, zijn er aan de Faculteit Letteren en Wijsbegeerte twee alumniverenigingen actief: AGUA voor geschiedenis en Alumniwijs voor wijsbegeerte.

AGUA

De alumnivereniging geschiedenis werd in 2011 nieuw leven ingeblazen. Het voormalige Aenthis maakte met AGUA (Alumni Geschiedenis Universiteit Antwerpen) een nieuwe start met nieuwe leden en diverse activiteiten.

Wil je op de hoogte blijven van de activiteiten van AGUA? Stuur een e-mail naar agua@uantwerpen.be of maak je lid van de Facebookgroep.

Filosofa

Filosofa is de alumnivereniging van wijsbegeerte. Zij organiseert filosofische debatavonden met boeiende sprekers. Alle laatstejaarsstudenten en alumni zijn van harte welkom.

Wil je op de hoogte blijven van de activiteiten van Filosofa? Word dan lid van de Facebookgroep of bezoek de website.

Ook de nieuwsbrief van het Departement Wijsbegeerte zelf is de moeite voor alumni!

Wetenschap voor iedereen

Bladspiegel

Blijf op de hoogte van het onderzoek van de faculteit Letteren en Wijsbegeerte via de blog Bladspiegel. Schrijf je hier in voor de tweemaandelijkse nieuwsbrief en mis geen enkel artikel.

Lezingen

Onder activiteiten vind je alle lezingen uit onze faculteit die openstaan voor een breed publiek.

Levenslang leren

Hou onze pagina voor Levenslang Leren in de gaten. Je vindt hier ons aanbod in micro-credentials, bijscholingen en speciale opfriscursussen voor leerkrachten.