Side header image

Master in de communicatiewetenschappen: strategische communicatie

Profiel

Je opleiding

In de afstudeerrichting strategische communicatie bestudeer je informatieve en overtuigende communicatie bij bedrijven, overheden en social-profitorganisaties.

  • Vormen als reclame, public relations, voorlichting… passeren daarbij de revue.
  • Er wordt niet alleen stilgestaan bij de inschakeling van klassieke (massa)media in campagnes, maar ook bij de aanwending van informatie- en communicatietechnologieën.
  • Daarnaast is er aandacht voor de strategische dimensie bij interpersoonlijke communicatie en bij mediacontacten.

Je toekomst

De opleiding bereidt je voor op een loopbaan in een brede waaier van beroepen waarbij communicatieonderzoek, -advies en -beheer een centrale rol spelen.

Je komt terecht in jobs zoals communicatiemanagermarktonderzoeker, mediaonderzoeker, opinieonderzoeker, wetenschappelijk onderzoeker, onderzoeker bedrijfscommunicatie, beleidsmedewerker bij omroep, gedrukte media of ICT-bedrijven, voorlichtingskundige, reclame- en PR-adviseur, account executive, bedrijfscommunicatieconsultant, hoofd afdeling interne/externe betrekkingen, communicatieverantwoordelijke bij overheden en social profitorganisaties…