Lopende onderzoeksprojecten (PhD)


On the perpetual becoming of sculpture and history and their moments of convergence

Laurence Petrone, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

On the perpetual becoming of sculpture and history and their moments of convergence (2023-2027)

Exploring the Diasporic Life of Armenian Script: a multiscript design laboratory

Voices of Materials: Probing the Cultural Ecology of Material Finitude

Irma Földényi, Sint Lucas Antwerpen

Voices of Materials: Probing the Cultural Ecology of Material Finitude (2023-2027)

Practice: a metaphor - Metaphorizing practices and practicing metaphors

Vedran Kopljar, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

Practice: a metaphor - Metaphorizing practices and practicing metaphors (2023-2027)

Hyperwithin: a shy dramaturgy in shadowtimes

Anne-Lise Brévers, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Hyperwithin: a shy dramaturgy in shadowtimes (2023-2027)

De taal van Benoit

Hannah Aelvoet, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

De taal van Benoit (2023-2027)


Against Forgetting: Exploring poetic gestures of return(ing) to the land in Palestine

Play-White: Racial Passing and Embodied Images

Bianca Baldi, Sint Lucas Antwerpen

Play-White: Racial Passing and Embodied Images (2020-2024)

Contemporary Kasala and Lukasa: towards a Reconfiguration of Identity and Geopolitics

​Het medium is het geheugen, de drager het souvenir

Nicolas Baeyens, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

Het medium is het geheugen, de drager het souvenir (2020-2024)

Arpeggio in barokke klavierliteratuur

Korneel Bernolet, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Arpeggio in barokke klavierliteratuur (2016-...)

Relationele creativiteit. De workshop als ruimte om technische, sociale en creatieve relaties uit te bouwen

Andrea Cammarosano, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

Relationele creativiteit. De workshop als ruimte om technische, sociale en creatieve relaties uit te bouwen (2020-2024)

Connecting the dots

Lies Colman, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Connecting the dots (2021-2025)

​Historical performance practice of post-war avant-garde music for guitar

Nico Couck, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Historical performance practice of post-war avant-garde music for guitar (2014-...)

Perspectives on time in the music by Stockhausen: the experience of a performer

Karin De Fleyt, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Perspectives on time in the music by Stockhausen: the experience of a performer (2022-2026)

Disarming Design from Palestine

Annelys de Vet, Sint Lucas Antwerpen

Disarming Design from Palestine (2019-2024)

Denkende lichamen in Dans

Klaas Devos, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Denkende lichamen in Dans (2020-2024)

Partisans of the Real: From Individual to Collective Creation

Els Dietvorst, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

Partisans of the Real: From Individual to Collective Creation (2018-2023)

Synaesthesia and the Interconnectedness of the Senses: An Audiovisual Perception Theory

Umut Eldem, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Synaesthesia and the Interconnectedness of the Senses: An Audiovisual Perception Theory (2018-2024)

Sounding Equality. Investigating how contemporary composition can contribute as artistic activism for the rights of women and girls

The politics of publishing; researching encounters between artists’ books and intersectional feminist tools

De stem als instrument / Het instrument als stem

Paolo Galli, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

De stem als instrument / Het instrument als stem (2014-...)

Towards a theory of musical texture

Amit Gur, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Towards a theory of musical texture (2017-2024)

Design as a Cultural Communicator

Carl Haase, PXL MAD Hasselt

Design as a Cultural Communicator (2016-...)

The Performative as a Tool – Haunting Histories

Paul Hendrikse, Sint Lucas Antwerpen

The Performative as a Tool – Haunting Histories (2018-...)

Embodying Forced Migration Accounts within Devastated Middle Eastern Cultural Heritage Sites: A Physical-Virtual Experience

Informed phrasing

Nadav Katan, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Informed phrasing (2018-2024)

The Motolese Archive

Ilaria Lupo, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

The Motolese Archive (2023-2027)

The traditions of mandolin music in the regions of Asia Minor and the Ionian Islands

Maria Markatatou, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

The traditions of mandolin music in the regions of Asia Minor and the Ionian Islands (2019-2024)

The traditions of mandolin music in the regions of Crete and Athens

Styliani Markatatou, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

The traditions of mandolin music in the regions of Crete and Athens (2020-2024)

De orale uitvoering van visuele poëzie

Philip Meersman, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

De orale uitvoering van visuele poëzie (2017-...)

Moving towards resilience. Joint creation through music and movement for local, immigrant and refugee children

Georgia Nicolaou, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Moving towards resilience. Joint creation through music and movement for local, immigrant and refugee children (2022-2026)

Any Body, My Self: Conceptual Art and Personhood

Yuki Okumura, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

Any Body, My Self: Conceptual Art and Personhood (2021-2026)

Different Tubes

Chiara Percivati, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Different Tubes - 2021-2025

Intersecting repertoire: naar een inclusief, divers en representatief repertoire

Lauranne Paulissen, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Intersecting repertoire: naar een inclusief, divers en representatief repertoire (2022-2026)

Empty Pages

Bas Rogiers, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

Empty Pages (2019-2024)

La Grande Bouffe - Uitdagingen in de uitvoering van muzikale komedies

Stijn Saveniers, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

La Grande Bouffe - Uitdagingen in de uitvoering van muzikale komedies (2021-2025)

Visions of becoming and belonging

Muhammad Danial Shah, Sint Lucas Antwerpen

Visions of becoming and belonging (2021-2025)

Singing the Silences: Mediating female songs of resistance through audio-visual Performative art

​Sense of Wonder. Artistic portals between the real and the virtual

Kristof Timmerman, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

Sense of Wonder. Artistic portals between the real and the virtual (2022-2026)

Als de kunstenaar zijn beeld inslikt

Karel Tuytschaever, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

Als de kunstenaar zijn beeld inslikt (2022-2026)

100 jaar surrealisme - Met surrealistische creatiemethodes in dialoog

Vincent Van Meenen, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

100 jaar surrealisme – Met surrealistische creatiemethodes in dialoog (2020-2024)

Toward a Poetics of Close-To-Each-Other

Robin Vanbesien, Sint Lucas Antwerpen

Toward a Poetics of Close-To-Each-Other (2018-2024)

Anthony Braxton's tricentric thought unit construct in post was western art music

Kobe Van Cauwenberghe, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Anthony Braxton's tricentric thought unit construct in post was western art music (2020-2024)

Interzone (architectuur van de rituele ruimte)

​Bart Van Dijck, Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen

Interzone (architectuur van de rituele ruimte) (2021-2025)

Black Yarns: A Decolonial Research into the History of Black Women’s Fashion & Jewellery Design Practices

Queering the censorship: A (self-)investigation through the first-person perspective of an experimental filmmaker in Vietnam

Towards Documentary Choreography. Intermedial approaches in working with extra-aesthetic materials

Arkadi Zaides, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Towards Documentary Choreography. Intermedial approaches in working with extra-aesthetic materials (2021-2025)

Movement system and sound production in marimba and percussion instruments

Anton Zhdanovich, Koninklijk Conservatorium Antwerpen

Movement system and sound production in marimba and percussion instruments (2018-...)