Sociale Wetenschappen

Lunch Talk #10 - Aya Sabi

Half leven: intergenerationale pijn en de maatschappelijke relevantie - vrijdag 1 december 2023, 12u - 13u15

Vanaf 2020 brengt FSW Connects (Faculteit Sociale Wetenschappen) in samenwerking met ‘Nuff Said vier maal per jaar een gratis Lunch Talk. Tijdens deze Lunch Talks staat een artiest centraal uit de wereld van de comedy, literatuur of muziek. De focus ligt op het persoonlijke en professionele verhaal van de gast, en hoe het zich afspeelt tegen een achtergrond van belangrijke maatschappelijke thema’s en gebeurtenissen zoals migratie, polarisatie en (internationale) conflicten. Kom langs en laat je inspireren door onze onconventionele gastsprekers.

Aya Sabi (BE) debuteerde met de verhandenbundel ‘Verkruimeld land’ en werd hiervoor meteen genomineerd voor de Opzij Literatuur Prijs en de Lang Zullen We Lezen-trofee. Sindsdien schrijft ze columns en journalistieke stukken voor verschillende media. Ze werd tot “een van de literaire talenten van het jaar” gebombareerd door de NRC. Haar debuutroman ‘Half leven’ is verschenen bij Das Mag.

Aya zal vertellen over de totstandkoming van ‘Half leven’, een indrukwekkend verhaal over drie generaties vrouwen en op welke manier trauma een invloed kan hebben op volgende generaties. In haar uiteenzetting zal ze het ook hebben over hoe die intergenerationeel pijn zich afspeelt in de kunsten en waarom mensen dit nu zo interessant vinden.

Aya Sabi over 'Half leven' in De Afspraak - YouTube

Vrijdag 1 december 2023

• 12:00    Inloop met gratis doorlopende lunch
  • 12:15    Inleiding door Dr. Amal Miri (MIGLOBA & ‘Nuff Said)
  • 12:20    Talk door Aya Sabi
  • 12:50    Korte nabeschouwing door Amina Yakhlaf (Centre for Population, Migration and Health)
  • 12:55    Vragenronde
  • 13:15    Einde

Gratis, maar inschrijving is verplicht.

Wil je Aya Sabi zien optreden op ‘Nuff Said? Dit kan op vrijdag 1 dec in Antwerpen en zaterdag 2 dec in Genk. Info & tickets: www.nuffsaid.be

UAntwerpen – R gebouw Lange Winkelstraat 11 2000 Antwerpen Lokaal S.R.118.

Een fijne samenwerking tussen Faculteit Sociale Wetenschapen en ‘Nuff Said.