Sociale Wetenschappen

FSW Connects...

...en wel met jou. Ja, jij daar!

Met “FSW Connects” verbinden we maatschappelijke thema’s aan inspirerende persoonlijke verhalen. We slopen de muren rondom de faculteit en bieden straffe sprekers buiten de academische wereld een forum. We snijden brandend actuele thema’s aan die aansluiten bij de leefwereld van de studenten.

We organiseren activiteiten voor studenten én personeel, met input vanuit onze studentengroep. Niet zomaar events, neen: academisch verantwoorde doch op een net iets andere manier vormgegeven lezingen, debatten, filmvoorstellingen, discussies, ... Kortom: bij FSW Connects mag het allemaal wat losser. We geven onze geëngageerde studenten de mogelijkheid om met ondersteuning vanuit de faculteit boeiende activiteiten te ontwikkelen.

Vanaf 2020 brengt FSW Connects in samenwerking met ‘Nuff Said vier maal per jaar een gratis Lunch Talk. Tijdens deze Lunch Talks staat een internationale artiest centraal uit de wereld van de comedy, literatuur of muziek. De focus ligt op het persoonlijke en professionele verhaal van de gast, en hoe het zich afspeelt tegen een achtergrond van belangrijke maatschappelijke thema’s en gebeurtenissen zoals migratie, polarisatie en (internationale) conflicten.

Ben je benieuwd hoe een Iraaks-Canadese rapper de eerste docent ooit werd die aan een universiteit doceert over hiphop? Wil je meer weten over hoe een Palestijnse docente internationale politiek haar academische carrière combineert met een carrière als dichteres en mensenrechtenactiviste? Wil je je blik verruimen en je een uurtje onderdompelen in een boeiend verhaal? Kom langs en laat je inspireren door onze onconventionele gastsprekers.

De Lunch Talks gaan door in gebouw De Meerminne (of ergens op de Stadscampus) tussen 12u en 13u. Gratis lunch inbegrepen op ‘first come, first serve’ basis.

Zin om zelf iets te organiseren?

Loop jij rond met een briljant idee? Droom je ervan om je favoriete auteur uit te nodigen voor een lezing? Wil je een debat organiseren over een thema waar jij wakker van ligt?

Simpel.

Contacteer ons - en we bekijken samen wat er mogelijk is.