Ontdek komida in een notendop

Waar voor je geld

Kwaliteit

We streven naar een optimale verhouding tussen prijs en kwaliteit. 

De student die les volgt aan een van de instelling van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen* kan genieten van een gesubsidieerde warme maaltijd, waarbij de verkoopsprijs van deze maaltijden steeds de foodcost X twee is. De restwaarde van de maaltijd wordt door middel van sociale gelden gesubsidieerd.

Smaak wordt op geen enkel moment uit het oog verloren. Onze producten worden door een testpanel geproefd vooraleer ze in ons logboek verschijnen.

* Universiteit Antwerpen, Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen, Hogere Zeevaartschool en Karel de Grote Hogeschool. 

komida, de studentenrestaurants van Universiteit Antwerpen, wil haar klanten kwaliteit bieden met doordachte maaltijden die met de nodige creativiteit en op een klantvriendelijke manier aan de man gebracht worden. Daarbij staat ze open voor interactie met de klanten.

Duurzaamheid

  • Alle wegwerpverpakkingen werden vervangen door ecologische (lees composteerbare en vervaardigd uit hernieuwbare bronnen) verpakkingen:
    • Salades in schaaltjes van PLA.
    • Zowel bestek, meeneembakjes als bekers zijn gemaakt van suikerrietpulp.
    • Volledig afbreekbare broodjeszakken.
    • Geen petflesjes water meer, maar waterfonteintjes die uiteraard ook gebruikt kunnen worden om onze herbruikbare drinkfles mee te vullen.
       
  • Sinds oktober 2015 gebruiken we onze cambiopot; een herbruikbare, glazen pot waarin we onze salades serveren. Ook aan de saladbar vind je de cambiopot (in 3 formaten) terug waar je hem met jouw eigen selectie seizoensgroenten kan vullen. 
    In augustus 2019 breidden we ons cambiosysteem verder uit met een brooddoos en koffiebeker!
     
  • We serveren voornamelijk duurzame vissoorten en durven bedreigde soorten uit ons assortiment schrappen .
    Hoewel we van april 2012 tot augustus 2018 geen tonijn geserveerd hebben, namen we deze vanaf september 2018 terug op in ons assortiment. Na 6,5 jaar is de populatie terug voldoende aangegroeid én bovendien is er tonijn op de markt met een MSC-label dat garandeert dat er niet overbevist wordt en dat de visvangst geen schade toebrengt aan ander zeeleven.
    Dankzij die garanties hebben we nu dus terug tonijn in ons aanbod. 
     
  • Wat de verse groenten betreft, werken we steeds met seizoensgroenten in onze gerechten – ook in de salades en broodjes.
     
  • Al onze groentesoepen worden bereid op basis van bio-bouillon. Op donderdag is de soep zelfs 100% biologisch.
     
  • We trachten het aandeel van onze ecologische voetafdruk dat veroorzaakt wordt door vlees te verminderen door leuke trendy vegetarische  én vegan gerechten op het menu te plaatsen.
    Sinds oktober 2019 breidt ons aanbod vegan gerechten (van zowel broodjes, salades, snacks, warme maaltijden als desserten,... ) voortdurend verder uit. We waren toen een trotse ambassadeur van de Try Vegan-campagne om grootkeukens aan te moedigen vegan meer in het aanbod op te nemen. 
  • Het aanbod van duurzame en eerlijke producten wordt zo veel mogelijk vergroot. Evenementen zoals het Fairtrade ontbijt van USOS krijgen ondersteuning in onze restaurants.

Beleven

Creativiteit

  • Met duidelijke menudisplays en uithangborden wordt het comfort rond de keuze vergroot.
     
  • We streven naar een aangename sfeer in onze restaurants en het creëren van een leuke ontmoetingsplaats. Tijdens vergaderingen van de restaurantcommissie peilen we specifiek naar ideeën en/of vereisten voor die aangename sfeer. Deze voorstellen kunnen verder uitgewerkt en toegepast worden.
     
  • We gaan creatief om met ingrediënten en menuplanning. Het aanbod wordt aangepast aan de wensen van de studenten en personeel: fusion, diversiteit,… daarnaast  houden we rekening met de duurzame donderdag, serveren we één keer per week vis en gevogelte, voorzien we steeds een volwaardige portie groenten, is er een ruim aanbod aan fruit…
     
  • We willen toegankelijk zijn door het gebruiken van een Facebookpagina en Instagramaccount.
     
  • ‘Voor onderweg’: Er wordt een klein assortiment aan voorverpakte producten voorzien, gaande van soep en belegde broodjes tot salades en pasta’s. Wie geen tijd heeft om ter plaatse te lunchen, maar toch verse producten wil, kan dus ook bij ons terecht. 

Vriendelijkheid en engagement

Klantgerichtheid

Onze medewerkers zijn er om iedereen te verwelkomen, te verrassen en te helpen. Om die reden worden hoge eisen aan het personeel gesteld als het gaat over klantvriendelijkheid. Alle medewerkers doorlopen een opleiding zodat hun kennis up-to-date blijft.

Jouw mening telt

Samenwerkingsgerichtheid

  • Al onze restaurants zijn voorzien van rode en groene kaartjes waar je steeds meningen en ideeën op neer kan schrijven. Dit helpt ons om continu een beeld te hebben van zowel wensen als opmerkingen van onze klanten. Bezorg ons daarom je feedback, zowel mondeling als via de kaartjes. We geven je snel een antwoord!
     
  • Om onze werking zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van onze klanten hebben we een komidacommissie opgericht. In deze commissie, die bestaat uit studenten en personeelsleden, willen we op een constructieve manier te werk gaan en zo leren uit de vragen, opmerkingen en verlangens van onze klanten. We komen drie keer per jaar in een van onze restaurants samen en bespreken de vragen en opmerkingen van de leden en geven een update van onze werking. De verslagen van deze bijeenkomsten zijn steeds intern te raadplegen.
    Jaarlijks vaardigen ASK-Stuwer en Unifac een aantal leden af om deel uit te maken van de commissie. Kandidaat-leden kunnen terecht bij de twee overkoepelende studentenorganisaties.
    Personeelsleden van Campus Middelheim en Groenenborger worden vertegenwoordigd door Elio Berardocco, collega's van Campus Drie Eiken kunnen Tinne Nijs aanspreken en Gert Van Langendonck neemt de belangen van het personeel op de Stadscampus en Campus Mutsaard voor zijn rekening. 
     
  •  Als er wijzigingen gebeuren binnen onze werking, brengen we de klanten daarvan op de hoogte via onze Facebookpagina, Instagramaccount of in de vestiging zelf. Ze geven je een duidelijk beeld over hoe we werken en waarom we dat zo doen.