Kaat studeert organisatie en management

Kaat Karremans behaalde de bachelor 'Internationaal ondernemen' aan de KdG Hogeschool. Daarna zocht ze een extra uitdaging en startte ze aan het schakelprogramma en de master Organisatie en management.

(Lees verder onder het video-interview.)

"Tijdens deze opleiding heb ik ontdekt dat ik mijn carrière wil starten als business consultant."

Waarom koos je voor deze opleiding?

Kaat: "Omdat ik het heel interessant vind om het managementperspectief te bestuderen. Zowel in het hele bedrijf als op de verschillende departementen. Voor mij was ook de internationale summer school die deze opleiding aanbiedt een reden om dit te komen bijstuderen. Dat leek me enorm boeiend.

Zelf ging ik normaal gezien mee op consulting bootcamp naar Inda. Die reis is helaas geannuleerd door corona. We hebben de real-life case die we gingen oplossen voor, en in samenwerking met, een Indisch bedrijf wel uitgevoerd. We hebben daar een heel jaar aan gewerkt, een heel leuke en leerrijke ervaring. De Indische cultuur, andere manieren van werken ... je leert daar heel veel uit. Op het einde van het academiejaar hebben we die case dan ook gepresenteerd (virtueel, helaas) aan het Indisch bedrijf."

Voor je kon starten met de master, volgde je het schakelprogramma?

Kaat: "Dat was best pittig. Als je het juiste timemanagement toepast zodat je alle leerstof verwerkt krijgt en verschillende vakken succesvol met elkaar kan combineren, is het zeker haalbaar. Maar enige discipline is wel vereist."

Wat zijn je plannen na deze opleiding?

Kaat: "Tijdens deze opleiding heb ik ontdekt dat ik mijn carrière wil starten als business consultant.

Ondanks corona organiseerde de universiteit mogelijkheden om potentiële wergevers te ontmoeten op een online jobbeurs of via online presentaties van externe bedrijven. Zo kregen we eerste kijk op wat er allemaal op de arbeidsmarkt aanwezig is en wat je allemaal kan  gaan doen."

Wat vind je – nu je bijna afstudeert - de grootste troeven van de opleiding?

Kaat: "Het is niet alleen een heel interessante opleiding. Je zit ook in de les met veel medestudenten met verschillende vooropleidingen en achtergronden, wat ondersteunend werkt en andere invalshoeken geeft tijdens de groepswerken die je samen maakt.

Ook de stad Antwerpen is een troef. Het is echt een bruisende, diverse en leuke stad. Heel multicultureel ook. Ik heb hier vrienden voor het leven gemaakt afkomstig vanuit heel België."

Kaat (rechts op foto) tijdens de presentatieweek van het Consulting Project. Door corona ging dit niet door in India, maar in de gebouwen van de Antwerp Management School.