Kwinten studeert organisatie en management

Kwinten Seghers behaalde de bachelor 'Facility management' in Gent. Nadien zocht hij een masteropleiding rond finance, strategie en marketing. Dat alles vond hij terug in de master Organisatie en management.

(Lees verder onder het video-interview.)

"Tijdens het solliciteren reageerde men niet enkel enthousiast over deze master, maar ook over mijn keuzevakken rond strategie en supply chain management"

Hoe blik je terug op het afgelopen jaar?

Kwinten: "Ik ben nog steeds zeer tevreden dat ik deze masteropleiding gevolgd heb. De hoogtepunten vond ik de drie business games waaraan ik deelnam. Tijdens het business game rond supply chain leerde ik bijvoorbeeld alle processen in een bedrijf kennen en kreeg ik inzicht en gevoel in hoe ik zo'n onderneming zou moeten managen. Teamwork is daarbij super belangrijk. Deze master bracht mijn managementskills echt wel naar een hoger niveau."

Waarom zou je deze opleiding aanraden?

Kwinten: "Omdat het een brede opleiding is, waarin je zelf de focus kan leggen op marketing, strategie of financiering. Zelf nam ik het strategie-keuzevak 'Bijzondere vraagstukken' op. Tijdens die lessen kwamen enorm veel praktijkvoorbeelden ter sprake waarbij je echt ontdekte hoe bedrijven vandaag werken. Je leert dus niet enkel academisch en analytisch denken, maar ook het bedrijfs- en praktijkgerichte is zeker en vast aanwezig."

Wat vind je van de Universiteit Antwerpen?

Kwinten: "Als studentenvertegenwoordiger voor de opleiding dit jaar merkte ik dat je hier als student geen nummer bent. Er wordt echt naar jou geluisterd. Dat was tijdens het schakelprogramma trouwens ook al het geval. Bij moeilijke wiskundige en statistische vakken word je echt geholpen."

Wat zijn je plannen na deze opleiding?

Kwinten: "In september start ik als business analyst bij het operations departement van Delaware. De bedoeling is dat ik processen van warehouses in grote productiebedrijven analyseer, en de klant help om de waargenomen problemen op te lossen.

Tijdens mijn sollicitatieprocedure werd erg enthousiast gereageerd over de master die ik volgde. Ik heb uitgevoerig uitgelegd welke brede kennis ik verworven heb en dat ik keuzevakken over supply chain management gevolgd had."

Wat vind je van Antwerpen als stad?

Kwinten: "Als voormalige student in Gent, was ik nog niet zo vaak in Antwerpen geweest. In tegenstelling tot wat ik vreesde, ben ik hier altijd enorm verwelkomd geweest. Het is een super bruisende stad, waarin het werk- en bedrijfsleven ook promintent aanwezig zijn. Dat spreekt mij ook echt aan. Als je een masteropleiding volgt, heb je minder nood aan enkel het studentenleven.

De campus ligt ook midden in het centrum. Antwerpen is een top stad, echt een aanrader."