Een beroepsprocedure opstarten
Wat? | Een student die oordeelt dat een examenresultaat of een beslissing van de examencommissie aangetast is door schending van het recht, stelt met eventuele hulp van de facultaire ombudspersoon een schriftelijk verzoek tot heroverweging van de beslissing. |
Wanneer? | Dit verzoek wordt ingesteld binnen een vervaltermijn van zeven kalenderdagen die ingaat op de dag na de definitieve bekendmaking van de resultaten (OER art.21.3.1 en 21.4.1). |
Een student die oordeelt dat een examenresultaat of een beslissing van de examencommissie aangetast is door schending van het recht, stelt met eventuele hulp van de facultaire ombudspersoon een schriftelijk verzoek tot heroverweging van de beslissing in met een aangetekend en ondertekend schrijven aan “de interne beroepsinstantie, per adres rector van de Universiteit Antwerpen, Middelheimlaan 1, 2020 Antwerpen”. Dit verzoek wordt ingesteld binnen een vervaltermijn van zeven kalenderdagen die ingaat op de dag na de definitieve bekendmaking van de resultaten (OER art.21.3.1 en 21.4.1). Het verzoekschrift wordt ook via e-mail gestuurd naar interneberoepen@uantwerpen.be.
Binnen de Antwerp School of Education behandelt de examencommissie de interne beroepen, de voorzitter van deze commissie is prof. Wouter Schelfhout. Verzoekschriften mogen rechtstreeks bij hem worden ingediend.
Bekendmaking examenresultaten | Termijn beroepsprocedure |
Officiële bekendmaking: 16/02/2024 | 17/02/2024 tot en met 23/02/2024 |
Officiële bekendmaking: 05/07/2024 Proclamatie: 11/09/2024 (onder voorbehoud) | 06/07/2024 tot en met 12/07/2024 |
Officiële bekendmaking: 13/09/2024 Proclamatie: 11/09/2024 (onder voorbehoud) | 14/09/2024 tot en met 22/09/2024 |