Amber studeerde maritiem en logistiek management

Amber Waterschoot besloot om na haar bachelor rechtspraktijk de master maritiem en logistiek management aan de UAntwerpen te studeren. Dankzij deze unieke combinatie bouwde ze een sterke economische, logistieke en juridische basis op, iets waar ze nu als onderzoeker nog dagelijks op kan terugvallen.

(Lees verder onder het video-interview.)

"Zonder de master had ik vandaag niet gestaan waar ik nu sta"

Wat vond je van de opleiding?

Amber: "De groep studenten in de zij-instroommaster is heel divers, wat opportuniteiten met zich meebrengt in groepswerken. Daarnaast vind ik het een groot pluspunt dat de hoorcolleges gedoceerd worden door experten uit het werkveld. Vanuit die praktijkgerichte aanpak had ik het gevoel dat ik goed voorbereid was op het echte werkleven. Het is duidelijk dat ik zonder de opleiding vandaag niet zou staan waar ik nu sta.

Hoe verliep het schakelprogramma?

Amber: "Het schakelprogramma was vrij pittig, maar met enige inzet lukte het om het te behalen. Wel wil ik toekomstige studenten aanmoedigen om de voorbereidende cursus wiskunde te volgen, en gebruik te maken van de SOM-momenten die door de docenten voorbereid worden."

Hoe denk je terug aan je studententijd?

Amber: "Naast het feit dat Antwerpen wereldwijd bekend staat voor de haven, is Antwerpen ook een echte studentenstad. Als ik terug denk aan mijn studententijd, dan tovert de combinatie tussen het aanleren van kennis en het maken van vrienden voor het leven, telkens terug een lach op mijn gezicht."