Luna studeert maritiem en logistiek management

Luna Mewis is afkomstig uit Brugge. Van kinds af aan, is ze gefascineerd door schepen en wil ze in de haven van Zeebrugge gaan werken. Daarom zocht ze, nadat ze de bachelor bedrijfsmanagement (afstudeerrichting: Global Business Management) behaalde, een masteropleiding met een specifieke focus op logistiek. Die vond ze aan UAntwerpen.

(Lees verder onder het video-interview.)

"Wanneer ik voorbij de haven rijd, kijk ik altijd naar de schepen."

Voelde je je snel thuis in Antwerpen?

Luna: "Absoluut. Op de onthaaldag kwam ik onmiddellijk met verschillende medestudenten in contact. Met wie ik toen ontmoette, ben ik nog altijd bevriend. Dat was zeer goed georganiseerd door de universiteit. We kregen o.a. een rondleiding op de campus en nadien zijn we samen iets gaan drinken. Zo heb ik hier in Antwerpen snel vrienden kunnen maken."

Je kreeg extra begeleiding?

Luna: "Ik heb een auditieve beperking. Voor ik startte aan de opleiding, heb ik met opleidingsverantwoordelijke Katrien De Langhe samengezeten. Vanaf het begin werd me verzekerd dat ik aan UAntwerpen op zeer goede begeleiding zou kunnen rekenen. Ik moet zeggen: ze hebben me altijd geholpen. Ook tijdens de online lessen. Bijvoorbeeld door extra meetings via Microsoft Teams te organiseren om alles nog eens extra te herhalen."

Waarom zou je anderen deze opleiding aanraden?

Luna: "Je komt echt in contact met de logistieke wereld en je wordt ondergedompeld in de havenwereld. De professoren zijn zeer enthousiast en gepassioneerd. Tijdens de opleiding dragen ze hun passie echt over op de studenten. De opleiding biedt een goede basis. Niet enkel voor jobs in de haven, maar voor alles wat met logistiek te maken heeft. Tijdens mijn sollicitaties in Zeebrugge heb ik gezien dat die opleiding echt wel in de smaak valt bij werkgevers."