Starterspakket Nederlands voor internationale studenten

Vlak voor de start van het tweede semester volgden een dertigtal uitwisselingsstudenten de Linguapolis-taalcursus ‘Survival on Arrival’. Zo kunnen ze tijdens hun semester aan de UAntwerpen enkele elementaire taaltaken in het Nederlands uitvoeren, zoals zichzelf voorstellen, naar de winkel gaan en iets op café bestellen.

Gedurende drie dagen werden ze ondergedompeld in intensieve lessen Nederlands met veel ludieke oefeningen en een stevige portie cultuur. De studenten kwamen niet alleen uit Europa (Duitsland, Finland, Hongarije, Italië, Oostenrijk, Spanje, Tsjechië, Zwitserland) maar van overal ter wereld (Brazilië, Hong Kong, Indonesië, Mexico, Singapore, de Verenigde Staten, Zuid-Afrika). Zoals te zien op de foto genoten ze ook van typisch Belgische specialiteiten zoals witlof, kaas, chocolade en bier.

De cursus kreeg enthousiaste reacties. Een student vatte alles mooi samen:

The course was very well structured, great for learning Dutch and getting to know fellow students :)