Bedankt dat u erbij was!

Aftermovie

Vicerector Filip Lardon bedankt u graag voor uw aanwezigheid!

Dit evenement vond reeds plaats. De foto's kan u terugvinden op de beeldbank van de Universiteit Antwerpen.  Wordt u graag op de hoogte gebracht van toekomstige evenementen? Schrijf u dan zeker in op onze nieuwsbrief en volg ons op sociale media.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het Universiteitsfonds van de Universiteit Antwerpen, rector Herman Van Goethem en vicerector Dienstverlening Filip Lardon nodigen u graag persoonlijk uit op de ‘info- en netwerkreceptie schenken en legateren’ op donderdag 26 oktober 2023, van 13u00 tot 17u00 in Het Brantijzer, Sint-Jacobsmarkt 9 – 13 – Gebouw SJ, 2000 Antwerpen. Een routebeschrijving vindt u via deze link.

Wat?

Dankzij u, beste schenker en erflater, realiseert de Universiteit Antwerpen heel wat broodnodig en baanbrekend onderzoek, onderwijs en dienstverlening. Wilt u graag schenken aan één van onze vele goede doelen? Of de Universiteit Antwerpen als goed doel opnemen in uw testament? Gaat u graag eens persoonlijk in gesprek met onze onderzoekers, professoren, juridisch experten, …? Dan is dit event een mooie gelegenheid. Graag informeren we u persoonlijk, luisteren we naar uw wensen en tonen we u waarom uw bijdrage effectief het verschil maakt en u vandaag geeft om morgen.

Met een warme en muzische info- en netwerkreceptie in het mooie historische gebouw het Brantijzer prikkelen we uw zintuigen en maakt u kennis met de vele goede doelen van de Universiteit Antwerpen. Dit aan de hand van een plenaire infosessie, persoonlijke speeddates en een netwerkreceptie met live muziek door jong klassiek talent van het Koninklijk Conservatorium Antwerpen.

Programma (onder voorbehoud)

13u15:  Ontvangst met koffie en gebak

13u30:  Verwelkoming door Dimitry Beuckelaers, coördinator Universiteitsfonds Antwerpen

13u35:  Introductie door Herman Van Goethem, rector Universiteit Antwerpen

13u45:  Toelichting en preview wetenschappelijk en baanbrekend onderzoek, onderwijs en dienstverlening

• Prof. dr. Rosa Rademaekers over revolutionair onderzoek naar Alzheimer en gerelateerde dementies
  • Vicerector Dienstverlening en Prof. dr. Filip Lardon over baanbrekend kankeronderzoek

14u15Muzikaal intermezzo door klassiek talent van het Koninklijk Conservatorium Antwerpen

14u35: Persoonlijk verhaal door Paul Verlodt, erflater & ambassadeur Universiteit Antwerpen

14u45: Belang en het opstellen van een testament door Charlotte Rachels, projectmanager van partnerorganisatie testament.be

15u05: Info- en netwerkreceptie met aperitief en hapjes + speeddatetafels met professoren, wetenschappers, onderzoekers, juridisch expert en Universiteitsfonds Antwerpen

• Speeddatetafel 1: Prof. dr. Rosa Rademakers over Alzheimeronderzoek en verwante aandoeningen: steun onderzoek naar dementie en Alzheimer
  • Speeddatetafel 2: Vicerector Dienstverlening en Prof. dr. Filip Lardon over baanbrekend kankeronderzoek: help mee kanker overwinnen
  • Speeddatetafel 3: : Christine Engelen, directeur Linguapolis over Taaltraject vluchtelingen: help vluchtelingen om verder te kunnen studeren & Sanne Joostens, coördinator Sociale Dienst Universiteit Antwerpen over studentenfinanciering: steun studenten in financiële nood (steun studenten)
  • Speeddatetafel 4: Prof. dr. Kris van den Broeck over maatschappelijk welzijn en onderzoek naar de zorgnoden bij geestelijke gezondheid
  • Speeddatetafel 5: Dimitry Beuckelaers over alle andere donatieprojecten van Universiteit Antwerpen en het Universiteitsfonds Antwerpen en Paul Verlodt als ambassadeur en erflater over zijn persoonlijk verhaal om te legateren
  • Speeddatetafel 6: Juridisch expert Lars Everaert van testament.be voor al uw onbeantwoorde vragen over opname van een goed doel in uw testament

17u00: Einde met afscheidspresentje

Om het praktische verloop van de speeddatetafels zo efficiënt mogelijk te laten verlopen vragen we u graag om uw interesses hiervoor aan ons mee te delen, op deze manier kunnen wij uw verwachtingen zo goed mogelijk invullen.

Indien u graag meer informatie wenst over een ander onderwerp of thema mag u dit ook altijd laten weten via mail, dan bekijken we de mogelijkheden hiervoor.

Inschrijven

Mogen wij u vriendelijk vragen om uw deelname aan dit evenement, alsook uw keuze naar welke speeddatetafel(s) uw interesse gaat. Dat kan via universiteitsfonds@uantwerpen.be of via het telefoonnummer 03 265 92 48. U krijgt nog een bevestiging van uw inschrijving.

Wij hopen u hier van harte te mogen ontmoeten.

Dit evenement is gratis. U mag steeds een vrijblijvende gift doneren aan een doneerproject met uw voorkeursbestemming (voor giften vanaf 40€ en meer bezorgen we u een fiscaal attest waarvan u 45% fiscaal kan recupereren). Bekijk hier de doneerprojecten van de Universiteit Antwerpen.