Rechten

Master proclamatie 2022

woensdag 14 september 2022, 18.00 uur, S.K.001

Op woensdag 14 september 2022 vond de Plechtige Proclamatie plaats van de Faculteit Rechten.

17.30 uur Deuren

18.00 uur Start Plechtige Proclamatie

19.30 uur Receptie

Sprekers

• Prof. Dr. Herman Van Goethem, rector van de Universiteit Antwerpen,
  • Prof. Dr. Frederik Swennen, decaan van de Faculteit Rechten - Universiteit Antwerpen
  • Mr. Johan Du Mongh, Stafhouder van de Balie Antwerpen
  • Elias Pepermans, masterstudent in de rechten

Universiteit Antwerpen
Stadscampus
Aula Rector Dhanis
Gebouw K, zaal S.K.001
Kleine Kauwenberg 14
2000 Antwerpen

Bekijk de fotoreportage

De Prijs Professor William Lambrechts

De Prijs Professor William Lambrechts, genoemd naar wijlen professor William Lambrechts, is een prijs die jaarlijks uitgereikt wordt ter bekroning van een (master)studentenpaper in het bestuursrecht en/of het milieurecht in het bijzonder. Deze prijs wordt uitgereikt tijdens de Plechtige Proclamatie 2022.

In afwijking van het reglement en zoals goedgekeurd door de Faculteitsraad  worden de inzendingen dit jaar (2022) niet in papieren versie, maar per mail (PDF) ingediend bij stephanie.desomer@uantwerpen.be en onderwijssecretariaat.rechten@uantwerpen.be

Kandidaten kunnen vanaf vrijdag 29 juli 2022 om 9 uur tot uiterlijk vrijdag 9 september 2022 om 12 uur een werk voor deze prijs indienen.

De jury is als volgt samengesteld: prof. dr. Ingrid Opdebeek (voorzitter), prof. dr. Ann Carette, prof. dr. Stéphanie De Somer (plaatsvervangend voorzitter), prof. dr. Dirk Vanheule en prof. dr. Steven Van Garsse.

Indien je (individueel of in groep) een paper indiende voor een opleidingsonderdeel die een (zeer) goede beoordeling kreeg van de titularis, overweeg dan zeker mee te dingen naar de prijs. Lees het regelement hier.

Voor eerstejaarsmasterstudenten: let op, je kan de prijs maar eenmaal winnen. Indien je dit jaar zou winnen, kan je volgend jaar dus niet jouw meesterproef of een andere paper indienen.