Toegepaste Ingenieurs­wetenschappen

Women in Science & Engineering evenement

27 februari 2024

Elk jaar op 11 februari promoten de Verenigde Naties volledige en gelijke toegang tot en deelname aan STEM met de Internationale Dag voor Vrouwen en Meisjes in de Wetenschap. Vrouwen vertegenwoordigen de helft van de wereldbevolking en dus ook de helft van het wetenschappelijk potentieel. Er is echter nog steeds een aanzienlijke genderkloof in wetenschappelijke disciplines over de hele wereld.

Ter gelegenheid hiervan organiseren de Faculteit Wetenschappen en de Faculteit Toegepaste Ingenieurswetenschappen een inspirerende avond ter ere van vrouwen in de wetenschap en techniek. Dit evenement is een gelegenheid om contacten te leggen, ervaringen te delen en diversiteit en inclusie binnen de wetenschappelijke gemeenschap te bevorderen.

Wanneer?

27 februari 2024 om 19.00 uur.

Waar?

Campus Groenenborger

Programma:

19.00 - 20.00u
Keynote speech van vrouwen in de wetenschap waarin zij hun inzichten en prestaties delen
met Caroline Bossuyt, Rania Khalfallah en meer
20.15 - 21.00u
Paneldiscussie over huidige trends en uitdagingen op het gebied van diversiteit en gendergelijkheid in STEM
met vicerector Ann De Schepper, Sofie Craps, Callie Ndayirinde en onze keynote sprekers
21.00 - 22.00u
Afsluitende receptie met netwerkgelegenheid

Ontmoet onze keynote sprekers en panelleden: