Geneeskunde en Gezondheids­wetenschappen

Emeriti 2021

VIERING UITGESTELD!

De emeritaatsviering werd aanvankelijk gepland op woensdag 17 november 2021 - maar door de stijgende cijfers werd beslist om het event te verplaatsen naar woensdag 18 mei 2022.

Elk jaar slaan het UZA en de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen de handen in elkaar om het emeritaat van onze professoren te vieren. Door de gekende omstandigheden kon een viering in 2020 niet plaatsvinden. Daarom vieren we dit jaar een dubbele cohorte, de emeriti van 2020 en 2021.

2020:

• prof. dr. Zwi Berneman
  • prof. dr. Marc De Bodt
  • prof. dr. Peter Michielsen
  • prof. dr. Johan Somville
  • prof. dr. Jan Van Meerbeeck
  • prof. dr. Antoon De Schryver
  • prof. dr. Wilfried Schroyens
  • prof. dr. Pol Specenier
  • prof. dr. Jan Van Offel

2021:

• prof. dr. Marc Braem
  • prof. dr. Berten Ceulemans
  • prof. dr. Mileine Couttenye
  • prof. dr. Martin Lammens

Aangezien we dit jaar maar liefst 13 emeriti willen vieren, stappen we af van een traditionele viering met laudatio's en toespraken. We verwelkomen onze emeriti, hun gasten en onze medewerkers graag in Salons van Edel, op woensdag 18 mei 2022 voor een receptie met enkele aangename intermezzo's. Uitnodigingen voor de viering worden begin maart verzonden naar medewerkers en gastenlijst van de emeriti.

Videoreeks 'Emeriti in gesprek'

Bekijk de volledige reeks op de blog!

Als eerbetoon aan de academische carrière van onze emeriti zorgt een opvolger of naaste collega steevast voor een laudatio. Omdat de laudatio's dit jaar geen deel uitmaken van de viering, brachten we onze emeriti en hun laudateurs voor de camera. Ze gingen samen in gesprek en blikten terug op bepalende, waardevolle en memorabele momenten in hun carrière. Het werden openhartige gesprekken waardoor we onze emeriti op dit schakelpunt in hun traject nog beter leren kennen.

De volledige videoreeks kan je bekijken op de Blog van de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen.