Geneeskunde en Gezondheids­wetenschappen

Plechtige proclamaties 2021

FGGW-proclamaties 2021

• dinsdag 21 september 2021 (19:00 - 22:00)
    bachelor geneeskunde (Aula F. Nédée)

• woensdag 22 september 2021 (19:00 - 22:30)
    master geneeskunde (Aula F. Nédée)

• vrijdag 24 september 2021 (16:00 - 18:30)
    Master of Epidemiology (ENG + NL) & Master of Rehabilitation Sciences and Physiotherapy (building O, auditorium O.05)
  • maandag 27 september 2021 (18:00 - 21:30)
    master in de verpleegkunde en de vroedkunde (Aula F. Nédée)

• maandag 4 oktober 2021 (19:00 - 22:30)
    master revalidatiewetenschappen en kinesitherapie en postgraduaat in de musculoskeletale therapie (DE SINGEL)

COVID Safe organisatie

Wij kiezen ervoor om onze proclamaties te organiseren met COVID Safe Tickets. Hierdoor hoeven we geen mondmasker- of afstandsregels meer op te leggen, nadat bezoekers toegang hebben gekregen tot de locatie.
Ook de organisatie van een receptie wordt hierdoor mogelijk gemaakt. Wij zetten hieronder de toelatingsvoorwaarden en de praktische afspraken op een rij, die ons toelaten de proclamaties op een veilige manier te organiseren.

Hoe verloopt de toegang tot de proclamaties – wat breng je mee?

Voor proclamaties in De Singel zal de toegangscontrole verlopen voor het betreden van de zaal.

Neem alle documenten bij de hand om het onthaal en de toegangscontrole zo vlot mogelijk te laten verlopen. Tijdens de toegangscontrole dragen de bezoekers een mondmasker. Na een gunstige controle van jouw ticket, inschrijving en ID, krijg je toegang tot de locatie en is het dragen van een mondmasker niet meer verplicht. Hou je echter steeds aan de regels die de organisator en lokale overheid aangeven, op weg naar, rond EN op het terrein van het evenement.

Hou tijdens de volledige duurtijd van het evenement jouw geldig COVID-certificaat EN jouw identiteitskaart binnen handbereik. Zo kan je bij controle steeds bewijzen dat je voldoet aan de toegangsvoorwaarden.

COVID Safe Ticket (COVID-certificaat)

• Bij iedere toegang tot de inkomhal van gebouw Q (proclamaties verpleeg- en vroedkunde, ba-ma geneeskunde) of De Singel (proclamatie revalidatiewetenschappen en kinesitherapie) moeten gasten hun COVID-certificaat kunnen voorleggen, in de CovidSafeBE-app of als print op papier.
  • Sinds 13 augustus 2021 wordt het COVID-certificaat, dat in de eerste plaats bedoeld is om te reizen binnen de EU, ook ingezet om in België grote evenementen veilig te kunnen laten doorgaan. Er wordt dan de naam “COVID Safe Ticket” gebruikt. Hoe verkrijg je een COVID-certificaat en waar en wanneer kan je het gebruiken? Lees meer over het COVID-certificaat.
  • Heb je nog geen geldig COVID-certificaat van herstel (11 tot 180 dagen na de positieve test) of vaccinatie (volledige vaccinatie + 2 weken)? Dan kan je vooraf zelf zorgen voor een testcertificaat via een PCR-test, dat bij toegang tot het evenement nog geldig is (geldigheid van 48 uur vanaf staalafname).
  • Een test die leidt tot een testcertificaat kan wel een kost met zich meebrengen. De 2 gratis PCR-tests in juli, augustus en september 2021, voorzien per burger die in België woont en nog niet de kans had zich lang genoeg geleden volledig te laten vaccineren, kunnen ook gebruikt worden voor de toegang tot een evenement als de proclamaties.
  • Er worden geen sneltests afgenomen aan de ingang, dus zorg ervoor dat je op voorhand controleert of je over een geldig certificaat beschikt!
  • Uitzonderingen voor minderjarigen:
    •  vanaf 12 jaar is een geldig certificaat nodig
    • onder de 12 jaar is er geen certificaat nodig
  • Voor specifieke vragen omtrent het COVID Safe ticket, kan je terecht bij de officiële website van de overheid. De dienst van Covid Safe is telefonisch bereikbaar via het nummer 078 78 78 50 tussen 9 en 19 uur op weekdagen.

Inschrijving, registratie en gegevensverwerking

Alle deelnemers en medewerkers moeten verplicht vooraf inschrijven. Zo houden we het aantal deelnemers overzichtelijk en beheersbaar en verzamelen we de nodige contactgegevens. In functie van contactonderzoek zijn we als organisator verplicht om naam/voornaam, telefoonnummer en emailadres van elke deelnemer minimum 14 dagen te bewaren. Al onze studenten ontvangen via hun studentenmail een uitnodiging waarmee ze zichzelf en hun gasten kunnen inschrijven. Zij ontvangen na inschrijving een inschrijvingsbewijs met vermelding van hun genodigden, dat bij de toegang tot de proclamatie voorgelegd moet worden.