De LIO-groeimap samenstellen

Indien je valorisatie krijgt voor theoretische opleidingsonderdelen (algemene didactiek, stamvakken en/of keuzevakken), dan bespreek je met de titularissen van de desbetreffende vakken welke alternatieven er zijn voor LIO-studenten.

Voor de valorisatie van de stages, stel je een of meer digitale LIO-groeimappen samen, afhankelijk van de omvang en aard van je LIO-baan. Over de inhoud van je LIO-groeimap(pen) en het tijdstip van indienen, maak je afspraken met je LIO-begeleider(s). Dat doe je bij de goedkeuring van je LIO-baan. Meer informatie over de inhoud vind je in de Inspiratiegids.

Voor de samenstelling van de LIO-groeimap nemen we enkele belangrijke principes in acht:

  • Je kan als LIO zelf mee vorm geven aan je leerproces en meer specifiek aan de invulling van je LIO-groeimap;
  • Afhankelijk van de omvang van de gevaloriseerde LIO-baan omvat de LIO-groeimap meer of minder praktijkrelevante opdrachten. De omvang van je LIO-groeimap wordt meegedeeld in het Valorisatiedocument;
  • Je kiest als LIO zelf voor jou relevante opdrachten die aansluiten bij je praktijkervaring en legt deze voor akkoord voor aan de vakdidactisch begeleider of LIO-coach;
  • De LIO-map wordt gezien als een groeiportfolio. Begeleiding maakt hier een cruciaal onderdeel van uit. We voorzien dan ook op regelmatige basis interactie tussen jou en je LIO-begeleider.

Bij elk lesbezoek bekijk je samen met je LIO-begeleider de LIO-groeimap. Op basis van de feedback kan je de uitwerking verder bijsturen en je leerproces verder in handen nemen. Het vakdidactisch team evalueert je LIO-groeimap. Met je LIO-begeleider bespreek je hoe de verdere tussentijdse opvolging en feedback verloopt.

Je dient de definitieve LIO-groeimap digitaal in bij je vakdidacticus. Hiervoor zijn in principe minimaal twee indienmomenten voorzien:

  • begin examenperiode 1ste semester;
  • begin examenperiode 2de semester.

De precieze richtlijnen vraag je aan je vakdidacticus.