In het beleidsplan van 2022 heeft onze studentenraad zich ertoe geëngageerd om actief verder te werken aan de toegankelijkheid en overdraagbaarheid van haar dossiers. Daarom stellen we ook dit dossier rond blended learning op, zodat de komende werkingsjaren verder ermee aan de slag kunnen en op de hoogte zijn van de stappen die al genomen zijn. Dit dossier is voor de eerste maal opgesteld in april ’22. We bespreken dus alle handelingen die in het werkingsjaar 21-22 getroffen zijn, aangevuldmet alle handelingen van de vorige werkingsjaren die we terugvinden in de verslagen van de algemene vergadering. In de toekomst zal het dossier dan zo snel mogelijk aangevuld wanneer nieuwe vooruitgang geboekt wordt.

Blended learning aan de universiteit heeft dankzij de Corona crisis een tweezijdige invulling gehad.Voornamelijk doelt blended learning op het aanvullen van on-campus onderwijs met de mogelijkheden die het digitale medium biedt. Daarnaast kreeg het werk dat tijdens corona gedaan is rond lesopnamesen vervangend onderwijs ook de connotatie blended learning onder de studenten. De universiteit wenst absoluut terug te keren naar die aanvullende rol van blended learning en niet louter als vervanging voor fysieke lessen. Het werk dat op beide sporen gedaan is wordt hieronder toegevoegd om een duidelijk beeld te scheppen van wat er afgelopen jaren allemaal bewogen heeft.

Dossier blended learning

Bevraging lesopnames

We hebben de resultaten van onze bevraging rond lesopnames kunnen bestuderen en hebben een eindrapport opgesteld rond onze bevindingen. Maar liefst 7141 unieke studenten hebben hun stem laten horen waardoor we een diepgaand en breed gedragen advies hebben kunnen opstellen.