Met de Donuteconomie van de hoop: een revolutie? stellen de Leerstoel Economie van de Hoop, Broederlijk Delen en UCSIA een reeks van 3 webinars voor, waarin we duiken in de documentaire De 25%-revolutie. Dit beeldverhaal gaat uit van een noodzakelijke systeemverandering waar Broederlijk Delen met het System (Ex)change programma op inzet. Een en ander toetsen we concreet aan Kate Raworth’s model van de Donuteconomie. We nemen de grondstoffen- en voedselproblematiek als voorbeelden van hoe we realistisch tot een andere en duurzame economie en samenleving kunnen komen. In de laatste synthesewebinar zetten we alles op een rij.

Doorheen drie donderdagavonden laten we vernieuwende ondernemers aan het woord, medewerkers van Broederlijk Delen, academici van 3 universiteiten en studenten. We ruimen tijd voor u om actief aan de dialoog deel te nemen.

Brengt de Donuteconomie werkelijk hoop? Is er feitelijk sprake van een stille revolutie? Ontdek het samen met ons in volgende drie webinars waarvoor je ook afzonderlijk kan registreren.

Meer info, programma's & inschrijven via ucsia.org

Herbekijk Grondstoffen: circulair als sleutel?

Met o.a. Tom Kuppens & Wies Willems

Herbekijk Agro-ecologie: de natuur als bondgenoot?

Met o.a. Barbara Van Dyck & Suzy Serneels

Herbekijk De Donuteconomie: een 25%-revolutie?

Met o.a. Brent Bleys & Dirk van der Roost