Side header image

Inschrijven als nieuwe student?

Fijn! We heten je van harte welkom!

Voldoe je aan alle toelatingsvoorwaarden dan ben je nu klaar om in te schrijven.

Bij het inschrijven sluit je een contract af met de universiteit waarin je je engageert om een diploma of creditbewijzen te behalen voor de gekozen opleiding of opleidingsonderdelen.

Extra procedures
Wijk je af van de standaardformule "inschrijven in een opleiding om het diploma te behalen"? Consulteer dan eerst de "Extra inschrijvingsprocedures" om na te gaan of er een extra toelating en/of andere procedure van toepassing is.


Inschrijven doe je in 5 stappen, en verloopt in 2020 volledig op afstand

(maar we voorzien hulp indien nodig)

1. Online aanmelden

Via de online aanmelding krijg je een toetredingsovereenkomst - je inschrijvingsformulier - waarin de relevante gegevens voor je inschrijving staan.  Deze toedredingsovereenkomst is ene belangrijk onderdeel van je inschrijvingsdossier dat je in de volgende stap samenstelt.

2. Toetredingsovereenkomst ondertekenen en inschrijvingsdossier versturen

  • De standaard inschrijvingsperiode liep tot 14 oktober 2020.
    Inschrijven na 14 oktober (maar voor 1 december 2020) is soms nog mogelijk maar minstens een faculrtaire toelating voor laattijdige inschrijving is vereist.
    Opgelet, de faculteit kan je studieprogramma beperken.
     
  • Je inschrijvingsdossier verstuur je digitaal of per post aan de centrale studentenadministratie (opgelet, meng beide verzendwijzes niet!).
    Om na te gaan op welke manier je je dossier kan indienen, zijn de twee onderstaande vragen belangrijk!  Door het beantwoorden van deze vragen krijg je belangrijke informatie over de manier van versturen én de samenstelling van je inschrijvingsdossier.

 

 
inschrijven stappen 3 - 6


3. Wacht op een bevestiging…

Na de verwerking van je inschrijvingsdossier ontvang je van ons de bevestiging van je inschrijving en jouw studentenaccount*.

Door je inschrijving is het studiegeld verschuldigd.  Via de post ontvang je meer informatie over de betaling van het studiegeld.  Deze informatie vind je ook terug in je SisA selfservice na het samenstellen van je studieprogramma (zie verder).

*indien je je dossier digitaal indient, ontvang je sneller je studentenaccount.

4. Studiegeld betalen en foto voor je studentenkaart opladen in SisA

Doe dit zo snel mogelijk, want pas na deze stappen kunnen wij jouw studentenkaart maken en versturen naar je postadres. 

Je studentenkaart met studentennummer en foto is uniek en je persoonlijke bezit. Hou ze op de campus altijd bij de hand. Je gebruikt je studentenkaart bij examens, in het studentenrestaurant, om cursussen aan te kopen ….

5. Je studieprogramma samenstellen

Na inschrijving stel je je studieprogramma samen in het Studenteninformatiesysteem Antwerpen (SisA) zodat je op een correcte manier kan deelnemen aan de lessen en examens. Je registreert je voor de opleidingsonderdelen die je dit academiejaar zal volgen. Bij vragen of problemen bij deze registratie neem je contact op met de faculteit die verantwoordelijk is voor je opleiding.