Side header image

Inschrijven als nieuwe student?

Fijn! We heten je van harte welkom!

Voldoe je aan alle toelatingsvoorwaarden dan ben je nu klaar om in te schrijven.

Bij het inschrijven sluit je een contract af met de universiteit waarin je je engageert om een diploma of creditbewijzen te behalen voor de gekozen opleiding of opleidingsonderdelen.

Extra procedures
Wijk je af van de standaardformule "inschrijven in een opleiding om het diploma te behalen"? Consulteer dan eerst de "Extra inschrijvingsprocedures" om na te gaan of er een extra toelating en/of andere procedure van toepassing is.


Inschrijven doe je in 5 stappen, en verloopt in 2020 volledig op afstand

(maar we voorzien hulp indien nodig)
 

1. Online aanmelden

Via de online aanmelding krijg je een toetredingsovereenkomst - je inschrijvingsformulier - waarin de relevante gegevens voor je inschrijving staan.

 

2. Toetredingsovereenkomst ondertekenen en inschrijvingsdossier versturen

  • Dien je inschrijvingsdossier in tussen 1 juli en 14 oktober 2020.
    Vanaf 1 oktober kan de faculteit het studieprogramma beperken. Je dient je inschrijvingsdossier best in voor de start van het academiejaar (21 september 2020).
     
  • Je inschrijvingsdossier verstuur je digitaal of per post aan de centrale studentenadministratie.

Om na te gaan of je je dossier digitaal of via de post kan indienen, zijn twee vragen belangrijk!  Door het beantwoorden van deze vragen krijg je daarna belangrijke informatie over de samenstelling van je inschrijvingsdossier.

inschrijven stappen 3 - 6


3. Wacht naast de brievenbus op een pakketje…

Na de verwerking van je inschrijvingsdossier ontvang je van ons een welkomstpakket met daarin de bevestiging van je inschrijving, jouw studentenaccount en de startersbrochure die je probleemloos het academiejaar inloodst.

In je welkomstpakket vind je ook de instructies voor de betaling van het studiegeld en het opladen van je foto. Door je inschrijving is het studiegeld verschuldigd.
 

4. Studiegeld betalen en foto voor je studentenkaart opladen

Doe dit zo snel mogelijk, want pas na deze stappen kunnen wij jouw studentenkaart maken en versturen naar je postadres. 

Je studentenkaart met studentennummer en foto is uniek en je persoonlijke bezit. Hou ze op de campus altijd bij de hand. Je gebruikt je studentenkaart bij examens, in het studentenrestaurant, om cursussen aan te kopen ….
 

5. Je studieprogramma samenstellen

Na inschrijving stel je je studieprogramma samen in het Studenteninformatiesysteem Antwerpen (SisA) zodat je op een correcte manier kan deelnemen aan de lessen en examens. Je registreert je voor de opleidingsonderdelen die je dit academiejaar zal volgen. Bij vragen of problemen bij deze registratie neem je contact op met de faculteit die verantwoordelijk is voor je opleiding.

Deze werkwijze in verband met de inschrijvingen betekent niet dat er in het academiejaar 2020-2021 terug enkel afstandsonderwijs zal zijn. De Universiteit Antwerpen vindt live contacten tussen studenten en lesgevers, en tussen studenten onderling zeer belangrijk en zal die als dat veilig is blijven organiseren, gecombineerd met een online aanbod om flexibel te kunnen werken.