508 resultaten gevonden

Kader Omgaan met Diversiteitsvragen | Diversiteit en inclusie | Universiteit Antwerpen

Diversiteit en inclusie zoeken menu zoek inhoud Kader Omgaan met Diversiteitsvragen Procedure voor een gemotiveerd en gedragen antwoord op diversiteitsvragen Een student weigert de opdracht om een lopende bandsysteem te ontwerpen voor een slachthuis uit te voeren omwille van een veganistische levens…

https://www.uantwerpen.be/nl/projecten/diversiteit-en-inclusie/inclusieve-universiteit/kader-diversiteitsvragen/

Omgaan met studentenevaluaties | Expertise­Centrum Hoger Onderwijs | Universiteit Antwerpen

ExpertiseCentrum Hoger Onderwijs zoeken menu zoek inhoud Omgaan met studentenevaluaties • december 2019 • Ism Marleen Eyckmans & Chris Van Ginneken, UAntwerpen - CIKO Faculteit Farmaceutische, Biomedische en Diergeneeskundige Wetenschappen Wanneer je als lesgever de resultaten van een studentene…

https://www.uantwerpen.be/nl/centra/expertisecentrum-hoger-onderwijs/didactische-info/onderwijstips-chronologisch/2019-2020/studentenevaluaties/

Actief omgaan met feedback | Expertise­Centrum Hoger Onderwijs | Universiteit Antwerpen

ExpertiseCentrum Hoger Onderwijs zoeken menu zoek inhoud Actief omgaan met feedback • oktober 2013 • “Mijn studenten doen niets met mijn feedback” Feedback kan een zeer sterk leereffect creëren bij studenten. Een voorwaarde is dat feedback kwaliteitsvol is (zie ook ECHO-tip 2007: Het geven …

https://www.uantwerpen.be/nl/centra/expertisecentrum-hoger-onderwijs/didactische-info/onderwijstips-chronologisch/archief/omgaan-met-feedback/

Proeven van praktijk | Diergeneeskunde | Universiteit Antwerpen

Diergeneeskunde Proeven van praktijk Bachelor in de diergeneeskunde Proeven van praktijk Bachelor in de diergeneeskunde Al vroeg in de opleiding leer je diergeneeskundige handelingen uitvoeren, eerst op diermodellen in het Skills Lab, daarna op levende dieren in De Ark of tijdens een stage. Skills L…

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/diergeneeskunde/over-de-bachelor/proeven-van-praktijk/

Omgaan met resultaten van studentenevaluaties | Expertise­Centrum Hoger Onderwijs | Universiteit Antwerpen

ExpertiseCentrum Hoger Onderwijs zoeken menu zoek inhoud Omgaan met resultaten van studentenevaluaties • januari 2016 • Studentenevaluaties kennen reeds een lange traditie en zijn goed ingeburgerd in het (Vlaamse) hoger onderwijs. De resultaten ervan worden bijgehouden in het personeelsdossier v…

https://www.uantwerpen.be/nl/centra/expertisecentrum-hoger-onderwijs/didactische-info/onderwijstips-chronologisch/archief/resultaten-studentenevaluaties/

Hoe omgaan met ethische dilemma’s in bemiddeling? | Nexus | Universiteit Antwerpen

Nexus zoeken menu zoek inhoud Hoe omgaan met ethische dilemma’s in bemiddeling? Vrijdag 28 maart 2025, 13.30 - 17.30 uur Ik schrijf in Supervisie met uitwisseling van praktijkervaringen Programma Na een korte recapitulatie van methode en denkwijze gaan Agnes Verbruggen (lector HOGent) en Barbara G…

https://www.uantwerpen.be/nl/centra/nexus/opleidingsaanbod/permanente-vorming-bemiddeling/dilemma/

Conservatie-restauratie studeren, iets voor jou? | Conservatie-restauratie | Universiteit Antwerpen

Conservatie-restauratie Conservatie-restauratie studeren, iets voor jou? Conservatie-restauratie studeren, iets voor jou? De opleiding conservatie-restauratie is ideaal als je op een wetenschappelijke manier wil leren omgaan met de erfenis van onze voorouders van over heel de wereld. Daar komt heel …

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/conservatie-restauratie/iets-voor-jou/

Prettig perfect | Universiteit Antwerpen

Prettig perfect Perfectionisme kan vervelende gevolgen hebben voor je studie en welbevinden. Wil je altijd alles heel goed doen in je studie (en daarbuiten)? Vind je het moeilijk om jezelf te ontspannen? Zie je steeds hoe het nog beter kan? Vind je het moeilijk om je hoofd boven water te houden? In …

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/studiebegeleiding-ondersteuning/studiecoaching/werkboeken/prettig-perfect/

Learning Outcomes of the Master of Teaching: Heritage | Master of Teaching | University of Antwerp

Master of Teaching Learning Outcomes of the Master of Teaching: Heritage Learning Outcomes of the Master of Teaching: Heritage Domeinspecifieke component 1. De master is (zelf)reflectief en ethisch bewust, door handelen, functioneren en ontwikkeling in lijn te houden met de evolutie in de wetenschap…

https://www.uantwerpen.be/en/study/programmes/all-programmes/master-of-teaching/specialisations/design-sciences/heritage/learning-outcomes/

Kerncompetenties | Handelsingenieur | Universiteit Antwerpen

Handelsingenieur Kerncompetenties Bachelor handelsingenieur Kerncompetenties Bachelor handelsingenieur In de bachelor handelsingenieur staan de volgende doelstellingen centraal. 1. De bachelor kan de basisbegrippen en theoretische hoofdstromingen van de economie, exacte en humane wetenschappen defin…

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/handelsingenieur-worden/bachelor/kerncompetenties/

Kerncompetenties | Handelsingenieur | Universiteit Antwerpen

Handelsingenieur Kerncompetenties Master handelsingenieur Kerncompetenties Master handelsingenieur In de master handelsingenieur staan de volgende doelstellingen centraal. 1. De master kan op een gevorderd niveau de begrippen van specifieke domeinen van bedrijfskunde/economisch beleid en technologie…

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/handelsingenieur-worden/master/kerncompetenties/

Kerncompetenties | Handelsingenieur in de beleidsinformatica | Universiteit Antwerpen

Handelsingenieur in de beleidsinformatica Kerncompetenties Bachelor handelsingenieur in de beleidsinformatica Kerncompetenties Bachelor handelsingenieur in de beleidsinformatica In de bachelor handelsingenieur in de beleidsinformatica staan de volgende doelstellingen centraal. 1. De bachelor kan de …

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/handelsingenieur-beleidsinformatica/bachelor/kerncompetenties/

Kerncompetenties | Toegepaste economische wetenschappen: bedrijfskunde | Universiteit Antwerpen

Toegepaste economische wetenschappen: bedrijfskunde Kerncompetenties Master TEW: bedrijfskunde Kerncompetenties Master TEW: bedrijfskunde In de master toegepaste economische wetenschappen: bedrijfskunde staan de volgende doelstellingen centraal. 1. De master kan op een gevorderd niveau de begrippen …

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/tew-bedrijfskunde/master/kerncompetenties/

Kerncompetenties | Toegepaste economische wetenschappen: bedrijfskunde | Universiteit Antwerpen

Toegepaste economische wetenschappen: bedrijfskunde Kerncompetenties Bachelor TEW: bedrijfskunde Kerncompetenties Bachelor TEW: bedrijfskunde In de bachelor toegepaste economische wetenschappen: bedrijfskunde staan de volgende doelstellingen centraal. 1. De bachelor kan de basisbegrippen en theoreti…

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/tew-bedrijfskunde/bachelor/kerncompetenties/

Studenten helpen speelgoedmuseum mee verhuizen | Conservatie-restauratie | Universiteit Antwerpen

Conservatie-restauratie Studenten helpen speelgoedmuseum mee verhuizen Studenten helpen speelgoedmuseum mee verhuizen In de zomer van 2022 verhuist het Speelgoedmuseum van Mechelen. Studenten uit het 2de bachelorjaar maken alvast een deel van de collectie klaar voor bewaring en transport. Ze namen d…

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/conservatie-restauratie/iets-voor-jou/studentenprojecten/verhuis-speelgoedmuseum/

Opleidingsinfo | Postgraduaat in de leerlingenbegeleiding in het secundair onderwijs | Universiteit Antwerpen

Postgraduaat in de leerlingenbegeleiding in het secundair onderwijs Opleidingsinfo Opleidingsinfo Opleidingsinfo Het postgraduaat bestaat uit 144 contacturen gespreid over twee jaren en omvat 29 studiepunten.   Per cursusjaar zijn 10 lesdagen met 2 sessies van 3 uur voorzien. Elke dag loopt van 9.…

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/leerlingbegeleiding-secundair/opleidingsinfo/

Kerncompetenties | Toegepaste economische wetenschappen: economisch beleid | Universiteit Antwerpen

Toegepaste economische wetenschappen: economisch beleid Kerncompetenties Bachelor TEW: economisch beleid Kerncompetenties Bachelor TEW: economisch beleid In de bachelor toegepaste economische wetenschappen: economisch beleid staan de volgende doelstellingen centraal. 1. De bachelor kent de relevante…

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/tew-economisch-beleid/bachelor/kerncompetenties/

Kerncompetenties voor de educatieve master bedrijfskunde | Educatieve master | Universiteit Antwerpen

Educatieve master Kerncompetenties voor de educatieve master bedrijfskunde Kerncompetenties voor de educatieve master bedrijfskunde Domeinspecifieke component 1. De master kan op een gevorderd niveau de begrippen van specifieke domeinen van bedrijfskunde definiëren en onderscheiden en kan de actuel…

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/educatieve-master/na-een-bachelor/economie/bedrijfskunde/kerncompetenties/

StrongR - Charissa Gijsemans | Productontwikkeling | Universiteit Antwerpen

Productontwikkeling StrongR - Charissa Gijsemans StrongR - Charissa Gijsemans StrongR is een product-dienst-systeem dat afhankelijke smartphonegebruikers helpt opnieuw controle te nemen over hun smartphonegebruik, zonder de smartphone te verbieden of permanent te beperken in zijn functies. De gebrui…

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/productontwikkeling-studeren/afstudeerprojecten/masterproeven-2018/charissa-gijsemans/

Hoe omgaan met taalfouten van niet-moedertaalsprekers Nederlands? | Expertise­Centrum Hoger Onderwijs | Universiteit Antwerpen

ExpertiseCentrum Hoger Onderwijs zoeken menu zoek inhoud Hoe omgaan met taalfouten van niet-moedertaalsprekers Nederlands? • december 2017 • i.s.m. Monitoraat op maat – Academisch Nederlands (Dirk Berckmoes) Steeds meer studenten met een anderstalige achtergrond doorlopen hun academische studi…

https://www.uantwerpen.be/nl/centra/expertisecentrum-hoger-onderwijs/didactische-info/onderwijstips-chronologisch/archief/taalfouten-nietmoedertaalsprekers-nederlands/

Impliciete vooroordelen in de onderwijspraktijk: hoe hiermee omgaan? | Expertise­Centrum Hoger Onderwijs | Universiteit Antwerpen

ExpertiseCentrum Hoger Onderwijs zoeken menu zoek inhoud Impliciete vooroordelen in de onderwijspraktijk: hoe hiermee omgaan? donderdag 24 februari 2022, 10-12u, online ECHO i.s.m. Team Diversiteit Uit onderzoek weten we dat we allemaal impliciete vooroordelen hebben over bepaalde groepen mensen, bv…

https://www.uantwerpen.be/nl/centra/expertisecentrum-hoger-onderwijs/opleidingen/losse-sessies/archief/impliciete-vooroordelen/

Lunchsessie: Omgaan met hot moments tijdens de les | Expertise­Centrum Hoger Onderwijs | Universiteit Antwerpen

ExpertiseCentrum Hoger Onderwijs zoeken menu zoek inhoud Lunchsessie: Omgaan met hot moments tijdens de les dinsdag 22 oktober 2024, 12u - 14u, CST, D.328 (ingang via Grote Kauwenberg) Stel je voor: een student maakt een vrouwonvriendelijke of racistische opmerking. Enkele studenten weigeren een min…

https://www.uantwerpen.be/nl/centra/expertisecentrum-hoger-onderwijs/opleidingen/losse-sessies/hot-moments/

Lezing I: Omgaan met menselijke resten (19 februari 2024) | Lezingenreeks Dodenzorg | Universiteit Antwerpen

Lezingenreeks Dodenzorg zoeken menu zoek inhoud Lezing I: Omgaan met menselijke resten (19 februari 2024) Deze lezing is voorbij. Heeft u deze avond gemist? Mail naar martha.claeys@uantwerpen.be om de link naar de opname te ontvangen. Op de openingsavond van de reeks wroeten we meteen met een van de…

https://www.uantwerpen.be/nl/evenementen/lezingenreeks-dodenzorg/programma/lezing-1-omgaan-met-menselijke-resten/

Onderwijsleergesprek: goede vragen stellen en effectief omgaan met antwoorden | Expertise­Centrum Hoger Onderwijs | Universiteit Antwerpen

ExpertiseCentrum Hoger Onderwijs zoeken menu zoek inhoud Onderwijsleergesprek: goede vragen stellen en effectief omgaan met antwoorden • februari 2016 • Een onderwijsleergesprek (ofwel de Socratische methode) is een sterk geleide, gestructureerde dialoog waarbij de docent de studenten via gerich…

https://www.uantwerpen.be/nl/centra/expertisecentrum-hoger-onderwijs/didactische-info/onderwijstips-chronologisch/archief/onderwijsleergesprek/

Bachelor in de geneeskunde | Geneeskunde | Universiteit Antwerpen

Geneeskunde Bachelor in de geneeskunde Bachelor in de geneeskunde In de bacheloropleiding geneeskunde leer je eerst en vooral de gezonde mens in al zijn facetten kennen. Je traint vaardigheden zoals hechten en reanimeren en – belangrijk – communiceren met patiënten. Al in je eerste jaar loop je…

https://www.uantwerpen.be/nl/studeren/aanbod/alle-opleidingen/geneeskunde/bachelor/