• Doel: je via voorbeeldlessen en videoclips laten kennismaken met de manier van lesgeven aan de universiteit
  • Schoolvak: algemene competenties
  • Opleiding: biochemie en biotechnologie, biomedische wetenschappen, communicatiewetenschappen, diergeneeskunde, farmaceutische wetenschappen, geneeskunde, handelsingenieur, handelsingenieur in de beleidsinformatica, industriële wetenschappen, informatica, politieke wetenschappen, rechten, revalidatiewetenschappen en kinesitherapie, sociaal-economische wetenschappen, sociologie, toegepaste economische wetenschappen

Waarom?

Als toekomstige student aan de universiteit vraag je je waarschijnlijk af hoe een hoorcollege eruit zietwelke onderwerpen aan bod komen en hoe de docenten lesgeven. Met dit zelfstudiepakket bieden we je hierop een unieke kijk: je kan als het ware binnenstappen in een opgenomen hoorcollege en de les meevolgen.

Voor wie?

Voor alle toekomstige studenten die een indruk willen krijgen van hoe het eraan toe gaat op de universiteit.

Wat komt aan bod?

Je kan al eens proeven van een aantal voorbeeldlessen in het domein van de exacte wetenschappen. Bovendien kan je notities nemen en bijhorende vragen oplossen om na te gaan of je de inhoud goed begrepen hebt. Wie de opleiding rechten overweegt, krijgt in korte videoclips een kijk op de verplichte juridische opleidingsonderdelen. Kom regelmatig een kijkje nemen want we vullen het aanbod regelmatig verder aan.