• Doel: inzicht verkrijgen in de schrijfverwachtingen in een academische context, in het bijzonder voor de opleiding taal- en letterkunde (Engels)
  • Schoolvak: Engels
  • Opleiding: taal- en letterkunde

Waarom?

Het schrijven in een academische context houdt bepaalde regels en verwachtingen in. Het zelfstudiepakket AWARE gidst jou daar doorheen. Hoe schrijf je bijvoorbeeld op een duidelijke en overtuigende manier een essay? De inhoud is sterk gericht op hoe UAntwerpen, en de Faculteit Letteren en Wijsbegeerte in het bijzonder, schrijven benaderen.

Voor wie?

Voor alle toekomstige studenten die interesse hebben in de bacheloropleiding taal- en letterkunde (Engels) en hun leerkrachten.

Wat komt aan bod?

Het zelfstudiepakket is opgebouwd uit zes verschillende onderdelen, die telkens informatie en bijhorende oefeningen bevatten. De onderdelen focussen respectievelijk op het schrijven voor een publiek, het schrijven van een samenvatting, het opbouwen, structureren en ondersteunen van een argument en het schrijven van een essay. Zo leer je hoe je de veelheid aan informatie die je tegenkomt, kan verwerken en deze op een samenhangende en kritische manier kan voorstellen.