• Doel: inzicht verkrijgen in de schrijfverwachtingen in een academische context, in het bijzonder voor de opleiding taal- en letterkunde: Frans
  • Schoolvak: Frans
  • Opleiding: taal- en letterkunde: Frans

Waarom?

Schrijven is een belangrijke vaardigheid die veel aandacht krijgt in de opleidingen binnen de taal- en letterkunde. Om die schrijfvaardigheid aan te scherpen, krijgen studenten in de opleiding Frans vaak teksten aangeboden ter inspiratie voor een schrijfoefening. Op basis daarvan gaan zij zelf aan de slag en schrijven zij een tekst naar het voorbeeld van een auteur of genre.

Voor wie?

Voor alle toekomstige studenten die interesse hebben in de bacheloropleiding taal- en letterkunde: Frans en hun leerkrachten.

Wat komt aan bod?

Je kan al eens proeven van het soort schrijfopdrachten dat je mag verwachten om je schrijfvaardigheid Frans te oefenen. Meer bepaald krijg je een aantal voorbeeldteksten aangereikt voor een creatieve schrijfopdracht. Heb je zin gekregen om zelf aan de slag te gaan met de opdracht? Neem dan de uitdaging aan, kruip in je pen en bezorg ons jouw stukje tekst! Wie weet verschijnt het binnenkort bij de geselecteerde inzendingen.