Sociale Wetenschappen

Lunch Talk #7 - Carmen Lynch

Vrijdag 3 maart 2023, 12u – 13:15u

Social Media, a Necessary Evil. It can be humorous but deep down it drives us all crazy

Info in English

Vanaf 2020 brengt FSW Connects (Faculteit Sociale Wetenschappen) in samenwerking met ‘Nuff Said vier maal per jaar een gratis Lunch Talk. Tijdens deze Lunch Talks staat een artiest centraal uit de wereld van de comedy, literatuur of muziek. De focus ligt op het persoonlijke en professionele verhaal van de gast, en hoe het zich afspeelt tegen een achtergrond van belangrijke maatschappelijke thema’s en gebeurtenissen zoals migratie, polarisatie en (internationale) conflicten. Kom langs en laat je inspireren door onze onconventionele gastsprekers.

CARMEN LYNCH (VS) was naast een reeks late night tv-shows, waaronder ‘The Tonight Show Starring Jimmy Fallon’, ‘The Late Show with Stephen Colbert’ en ‘Conan’ ook te zien in ‘Inside Amy Schumer’ en de documentaire ‘Hysterical’. Carmen doet ook stand-up in het Spaans, heeft een podcast op SiriusXM genaamd ‘The Human CentiPOD’ en heeft een overvloed aan virale video's op tiktok. Haar twee comedyalbums ‘Vertically Obese’ en ‘Dance Like You Don't Need the Money’ zijn te vinden op iTunes en Spotify.

Zoals je kan lezen is Carmen als fervent social media gebruiker duidelijk mee met de digitale cultuur maar dat is lang niet altijd zo geweest. In deze Lunch Talk zal ze spreken over de groeiende rol van sociale media in de wereld van comedy maar ook breder in de maatschappij. Vanuit haar persoonlijk verhaal en het verhaal van de celebraties die ze ontvangt in haar podcast zal ze vertellen over hoe het gebruik van social media een verrijking kan zijn maar tegelijk ook een uitdaging, denk maar aan cyberpesten en ‘celebrity bashing’.

(1) Carmen Lynch Is Dating The Old-Fashioned Way | CONAN on TBS - YouTube

Vrijdag 3 maart 2023

• 12u00: Inloop met gratis doorlopende lunch
  • 12u15: Inleiding door Amal Miri (onderzoeksgroep CRESC en ‘Nuff Said)
  • 12u20: Talk door Carmen Lynch
  • 12u50: Korte nabeschouwing door Prof. Heidi Vandebosch (Departement Communicatiewetenschappen)
  • 12u55: Vragenronde

UAntwerpen Rodestraat 14 2000 Antwerpen Lokaal S.R.218.

Een fijne samenwerking tussen Faculteit Sociale Wetenschappen en ‘Nuff Said.

Deze Lunch Talk is in het kader van Mad Goat Comedy Festival. Ontdek de rest van het programma op www.madgoat.be