Antwerp Summer University lokt recordaantal deelnemers

Tijdens dertiende editie doen studenten onder meer een … yogasessie op het dak van het MAS

De zomervakantie breekt aan, maar dat betekent niet dat het leven op UAntwerpen stil valt. Meer dan 600 studenten, onderzoekers en young professionals schreven zich immers in voor een van de programma’s van de Antwerp Summer University. Voor twijfelende studiekiezers is er daarnaast het ‘Keuzestress off, summervibes on’-project.

Voor de dertiende keer biedt UAntwerpen tijdens de zomermaanden hoogkwalitatieve cursussen aan in de vorm van workshops, webinars en interactieve lessen. Na twee zomers met coronabeperkingen allerlei en bijgevolg een voornamelijk digitaal aanbod, worden deze zomer meer dan 600 deelnemers verwacht. Dat zijn er duidelijk meer dan de 513 enthousiastelingen in 2019, de laatste ‘normale’ zomer.

54 nationaliteiten

Op de agenda: negentien programma´s die fysiek op de campus plaatsvinden, twee die volledig online worden gehouden en twee in een hybride setting. “We bieden de deelnemers in de eerste plaats een academisch hoogstaand programma”, vertelt Jasper Vanhaelemeesch (Antwerp Summer & Winter University). “Maar we laten hen ’s avonds en in het weekend natuurlijk ook de troeven van Antwerpen en de regio ontdekken. Op de agenda staat onder meer een begeleide yogasessie op het dakterras van het MAS op woensdag 6 juli.”

Voor de summer schools begin juli schreven zich 289 deelnemers uit 54 verschillende landen in. Inschrijven voor de tweede reeks programma’s op het einde van de zomer is nog mogelijk: daar noteerde UAntwerpen tot dusver 319 deelnemers. De onderwerpen zijn heel gevarieerd: van gezondheidswetenschappen tot ontwerpwetenschappen en sociale wetenschappen. De doelgroepen zijn verschillend voor elke cursus en bestaan uit studenten, onderzoekers en werkende professionals.

Knoop nog niet doorgehakt?

UAntwerpen denkt deze zomer ook aan studiekiezers die de knoop nog niet hebben doorgehakt. Onder de noemer ‘Keuzestress off, summervibes on’ biedt de universiteit tal van campustours, (online) infosessies, filmpjes en vragenuurtjes aan. Zo kunnen twijfelaars alsnog de knoop doorhakken en kunnen ook zij die verdiende zorgeloze zomer tegemoet.

www.uantwerpen.be/aswu

www.uantwerpen.be/nl/studeren/infomomenten/keuzestress-off-zomervibes-on/