Een overzicht van alle onderwijstips
- Tip 101: Online lesgeven en leren: lessons learned
- Tip 100: Een student in paniek - Wat te doen als docent?
- Tip 99: Het beste uit studenten halen? Let's coach!
- Tip 98: Online onderwijs: studenten aan het roer van hun leren
- Tip 97: Positive vibration, yeah! Een positief klasklimaat
- Tip 96: Online feedback
- Tip 95: Hoe een online college interactief maken?
- Tip 94: Ontwerpen van blended onderwijs: een vogelperspectief
- Tip 93: Leerlijnen in de praktijk
- Tip 92: Leerlijnen voor meer transparantie en samenhang
- Tip 91: Thesisbegeleiding met hoofd én hart
- Tip 90: Hoe studenten activeren in coronatijd?
- Tip 89: Bandbreedte
- Tip 88: Wetenschappelijke integriteit in het hoger onderwijs
- Tip 87: Zelfregulerend leren in het hoger onderwijs
- Tip 86: Omgaan met studentenevaluaties
- Tip 85: Flipped classroom
- Tip 84: Een krachtige leeromgeving met MOOCs
- Tip 83: MOOC's in het hoger onderwijs
- Tip 82: Heterogene groepen samenstellen
- Tip 81: Bijzondere faciliteiten en examens
- Tip 80: Starten met interdisciplinair hoger onderwijs
- Tip 79: Hoe omgaan met laptops en smartphones in de aula
- Tip 78: Laptops en smartphones in de aula
- Tip 77: De documentencamera
- Tip 76: Feedback geven bij beginassessments
- Tip 75: Bevorderen van de betrouwbaarheid van een schriftelijk examen
- Tip 74: Studenten zelf een examenvraag laten bedenken
- Tip 73: Waar is de lesgever in een online leeromgeving?
- Tip 72: Doorstroom van kansengroepen in het hoger onderwijs
- Tip 71: Begeleiden van studenten met autisme bij opdrachten
- Tip 70: Zoveel mogelijk studenten activeren
- Tip 69: Effectieve presentatie als lesondersteuning
- Tip 68: Ondersteunen van samenwerkingscompetenties
- Tip 67: Activatiecultuur
- Tip 66: Hoe studenten indelen bij groepswerk
- Tip 65: Hoe omgaan met taalfouten van niet-moedertaalsprekers Nederlands?
- Tip 64: Doorstroom en diversiteit bij leerbedreigde studenten
- Tip 63: D-PAC
- Tip 62: Rubrieken
- Tip 61: Naar betrouwbaar peer assessment
- Tip 60: Feedback bij een stagebegeleiding
- Tip 59: Formatief toetsen: Wat, waarom en hoe?
- Tip 58: Hoe een screencast effectief en aangenaam maken?
- Tip 57: Hoe studenten voorbereid naar de les laten komen
- Tip 56: Screening the screencast
- Tip 55: Videocation: Weblectures en screencasts in uw onderwijs
- Tip 54: Samen op weg naar duurzaam hoger onderwijs
- Tip 53: Werken aan academische taalvaardigheid doorheen de opleiding
- Tip 52: We want more...! Honors programma's
- Tip 51: Talige verwachtingen duidelijk maken bij academische schrijftaken
- Tip 50: Duurzaam onderwijs in de praktijk
- Tip 49: Beoordelen van een elektronisch discussieforum
- Tip 48: Discussiëren 2.0: De elektronische discussiegroep
- Tip 47: Judge for yourself: juridische onderwijsvragen
- Tip 46: Het onderwijsleergesprek
- Tip 45: Omgaan met resultaten van studentenevaluaties
- Tip 44: Plagiaat
- Tip 43: Een schriftelijk werkstuk als toets
- Tip 42: Creativiteit stimuleren en beoordelen
- Tip 41: De one minute paper
- Tip 40: Gokkans multiple choice -- in herwerking --
- Tip 39: Zelfstudiepakketten
- Tip 38: Beoordelen van een EVC-portfolio
- Tip 37: Competentiegericht toetsen
- Tip 36: Projectonderwijs in de praktijk
- Tip 35: De hink-stap-sprong om het leren van studenten te bevorderen in hoorcolleges
- Tip 34: Drie kwaliteitscriteria bij het opstellen van schriftelijke opdrachten
- Tip 33: Flipped classroom
- Tip 32: Vijf vragen en antwoorden bij competentiegericht onderwijs
- Tip 31: Feedbackgesprek
- Tip 30: Begeleiden en beoordelen van studenten met een functiebeperking
- Tip 29: Stemming
- Tip 28: Aandacht voor internationalisation@home
- Tip 27: Een grote studentengroep actief bij de les betrekken
- Tip 26: De WIG als instrument voor graduele competentieontwikkeling
- Tip 25: Feedback geven in het Engels op schrijfopdrachten
- Tip 24: Ondersteuning van werkstudenten
- Tip 23: Evalueren van het eigen onderwijs via peerobservatie
- Tip 22: Hoe studenten indelen bij groepswerk
- Tip 21: ondersteunen van studenten met een functiebeperking
- Tip 20: Survivaltips bij het evalueren
- Tip 19: Meet wat u moet meten
- Tip 18: Actief omgaan met feedback
- Tip 17: Peerassessment
- Tip 16: Feedback geven via Blackboard
- Tip 15: Inrichten van practica
- Tip 14: Engels als onderwijstaal
- Tip 13: Uw examen objectief beoordelen
- Tip 12: Laat studenten elkaar beoordelen
- Tip 11: Inleiding en afsluiting van een tekst
- Tip 10: Een zelfreflectie schrijven en beoordelen adhv de zelfreflectiecyclus van Korthagen
- Tip 9: Activeren in en met streaming video
- Tip 8: Het maken van mindmaps
- Tip 7: Coachen van studenten
- Tip 6: Onderbreek de video die u ter illustratie laat zien
- Tip 5: Het geven van feedback
- Tip 4: Uw leslokaal creatief gebruiken
- Tip 3: Goede afspraken als hoeksteen voor een discussieforum op Blackboard
- Tip 2: Toetsen via Blackboard. Zowel voor, na als tijdens het OO
- Tip 1: Stuur het leren met de toets